Inkoopproces stroomlijnen

Elke ondernemer weet dat een inkoopproces vrij ingewikkeld kan zijn, vooral als een onderneming te maken heeft met veel inkoopmomenten en leveranciers. Bent u bijvoorbeeld producent van een bepaald product met een groot aantal grondstoffen? Of heeft u veel verschillende verpakkingsmaterialen nodig? Dan kan het bijhouden van uw inkooporders een dagtaak zijn. Gelukkig zijn er diverse systemen op de markt die u hierbij kunnen helpen. Maar waar moet u dan beginnen, als u een dergelijk systeem voor uw inkooporders en -proces wilt hebben? ICreative is dé partij op het gebied van automatisering op financiële afdelingen. Wij kunnen u helpen uw inkoopproces te stroomlijnen met een geschikt programma of plug-in voor uw financiële pakket. Hoewel er diverse financiële pakketten op de markt zijn is elke onderneming anders, en kan het voorkomen dat er maatwerk nodig is om in de behoeften van uw organisatie te voorzien. Door de ervaring met uiteenlopende bedrijven kan iCreative u bovendien ook adviseren over processen rondom inkoop. Een van de zaken die hierbij belangrijk is, is het overstappen op E-facturatie. Dit is het digitaal versturen van facturen, en het digitaal verwerken hiervan. Hieronder leest u meer over de voordelen van het digitaal verwerken van uw facturen.

Starten met E-facturatie

De voordelen van deze manier van factureren zijn onder andere dat u:

  • Geen papieren facturen hoeft in te scannen
  • Goedkoper uit bent
  • Uw facturen snel kunt verwerken
  • E-facturatie beter samengaat met online financiële pakketten

Veel bedrijven willen overstappen op E-facturatie. Hierin is het zaak dat u uw leveranciers op de hoogte brengt van uw voornemen facturen digitaal te gaan verwerken. Hierin kan iCreative u ondersteunen. Interesse in samenwerking met ons? Kijk dan op https://www.icreativep2p.com/e-facturatie/. ICreative ondersteunt bedrijven veelal op afstand. Dat betekent dat u snel met onze medewerkers kunt schakelen zonder dat zij fysiek aanwezig zijn bij u in uw bedrijf. Dat scheelt kosten. Deze werkwijze wordt doorgaans als zeer positief ervaren door onze klanten. Meer weten over onze werkwijze of een offerte opvragen voor het stroomlijnen van uw inkoopproces of digitale facturatie opzetten? Kijk dan op de website van iCreative.

Digitalisering versnellen

Het lijkt vanzelfsprekend om digitaal te werken in deze tijd, maar u zult versteld staan van de hoeveelheid handelingen die nog door mensen wordt uitgevoerd op administraties. Ook wordt er nog heel veel op papier gewerkt. Dat is in veel gevallen niet nodig. Automatisering en digitalisering kan veel tijd en geld besparen. Als u uitrekent hoeveel duurder het verwerken van papieren facturen is, in vergelijking met E-facturatie kunt u nog wel eens verbaasd zijn over de potentiële besparing die mogelijk is. ICreative kan samen met u uw processen doornemen en onderzoeken welke besparing er op termijn te realiseren valt. Op basis hiervan kan een project opgestart worden, waarbij u in samenwerking met iCreative de eerste stappen zet in de richting van het automatiseren van uw financiële afdeling. Meer informatie over het stroomlijnen en automatiseren van uw inkoop, bijvoorbeeld door het automatisch aan laten maken van inkooporders, vindt u op icreativep2p.com.  Medewerkers van administraties zijn over het algemeen tevreden over de diensten van iCreative. Omdat het digitaliseren vaak werk bespaart op de korte termijn, is er meer tijd voor andere zaken die blijven liggen. Bij het opstarten van een traject kunt u het beste uw medewerkers direct betrekken. Zij zijn immers degenen die dagelijks werken met uw programma’s en kunnen aangeven welke handelingen de meeste tijd kosten. Het loont dan ook uit te zoeken welke zaken de meeste tijd kosten. Hiermee kunt u dan als eerste aan de slag, om de grootste kostenbesparing alvast te realiseren.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn